BMW R1200 GS/GSA buji değişimi silindir içindeki buji 20000 km de ve silindirin altındaki buji her 40000 de bir değiştirilmesi gerekiyor. Bu motorunuzun daha iyi ateşleme yapması için gereklidir . Ben her iki bujiyi 20000 km de bir değiştiriyorum .
Gerekli olan 4 Adet Ngk DCPR8EKC buji , torx anahtarı, 16 mm buji anahtarı ,buji pipo çıkarıcı
Öncelikle Silindir korumalar ve ardından buji kablosunu koruyan korumanın sökülmesi gerekiyor . Alttaki resimde görüldüğü gibi beyaz nokta olan kısımdan tutulup, öne doğru çekerseniz rahatlıkla çıkacaktır
Daha sonra buji piposunu resimde görülen alet (Buji pipo çıkarıcı)ile dışarıya doğru çekiyoruz
Alt buji için okların gösterdiği vidaları sökeceğiz.
Daha sonra burada bulunan plastik boruyu (pipo) aşağıya doğru ok yönünde çekeceğiz.
Şimdi baktığınızda buji uçlarını göreceksiniz. 16 mm buji anahtarı ile bujileri söküp yenilerini yerine koyabilirsiniz . Ben sibop ayarı yapacağım için silindir kapağınıda sökmüştüm
Silindirdeki master buji
Alttaki resimde 16mm buji anahratı ile yeni bujiyi yerine takıyoruz
Silindirin altındaki bujiyi yerine takıyoruz
Daha sonra her iki silindirde bujileri ,tork anahtarı ile 23 nm tork ile sıkıyoruz . Daha sonra söktüğümüz pipoları aynı şekilde bastırarak geriye takıp, bağlantı vidalarını 8 nm tork ile sıkıp işimizi bitiriyoruz
tüm mekanik bilgileri tavsiye niteliğindedir, doğabilecek hasar ve zararlar uygulayanın kendi sorumluluğundadır
Eline sağlık, 1150 varken hayalim kendi bakımımı kendim yapmaktı, Deniz biraz büyüyünce ve uygun bir garajım olunca kaldığımız yerden devam 😉