BMW R 1200 GSA Subap ayarı

 

Yurt dışında bu motorları tercih etmelerinin en büyük etkenlerinden bir taneside bakımlarının sahipleri tarafından kolayca yapılabilmesidir. Gerçektende gerekli malzemeler ile çok kolay olan subap ayarının nasıl yaptığımı anlatacağım.

 

Öncelikle gerekli gereksiz tüm malzemeleri  çıkardım Fakat yinede penseyi yukarıda unutmuşum

Daha sonra yaptırdığım platforma motoru yerleştirdim

 

 

Silindir kapaklarını daha sonrada  birincil bujileri çıkarttım . Motoru 6.vitese alarak sağ silindirde bulunan çentiği  aşağıdaki resimdeki gibi  yerle paralel hale getirdim.

Bu işlemi arka tekeri yavaşça vurdurup döndürerek yaptım 

 

Bu işlemden sonra emme subaplarını 15 numara sentil ile egzos subaplarını 30 numara sentil ile ayarladım ve 8 Nm tork ile sıktım

 

 

Sol tarafa geçmeden önce silindir pistonlarını en yüksek seviyeye almak için  yine arka tekerleği yavaşça döndürerek aşağıdaki fotoğrafta görülen siyah parçayı yine yer ile paralel hale getirdim

 

 

Sol  silindirde yine aynı işlemi uyguladım.

  

Sentilde sıkılık olarak tatlı sert diye nitelendireceğim ,  çok rahat değil ama çokda kolay sentilin gezemeyeceği bir şekilde sıkılık ayarını yaptım. Bir subap’ı ayarlarken sentili diğer Subap’te tutulu bıraktım çünkü ayarları kolay bozulabiliyor. Yaptığınız sıkılıktan daha sert bir şekilde diğer subap’ı ayarlarsanız hemen diğerinin bozulduğun görebiliyorsunuz.

Daha sonra bujileri 23 Nm torkla yerine tekrar taktım . Silindir kapaklarını 10 Nm tork Silindir korumalarını Loctide kullanıp 8 Nm torkla sıkarak işlemi bitirdim

tüm mekanik  bilgileri tavsiye niteliğindedir, doğabilecek hasar ve zararlar uygulayanın kendi sorumluluğundadır

Bu yazı BMW R1200 GSA bakım içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yorum bırakın